Ciència que inspira i emociona: la ciència-ficció com a recurs didàctic per millorar l’ensenyança i l’aprenentatge de les ciències a l’educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Comes Navarro, Maria
dc.contributor.author Veinberg Vidal, Elías
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-09T13:10:58Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156385
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es recullen algunes de les investigacions sobre les causes i possibles solucions a l’analfabetisme científic que impera en la societat i la manca d’interès cap a les ciències a l’educació secundària obligatòria i al batxillerat. La ciència-ficció utilitzada com a recurs didàctic en les aules sembla ser prometedora per implicar emocionalment l’alumnat, fomentar la seva creativitat i imaginació, reflexionar sobre les concepcions alternatives i desenvolupar la competència científica entre d’altres. En aquest treball es presenta una unitat didàctica completa sobre el tema de dinàmica i forces de l’assignatura de Física i Química de 4t curs utilitzant la ciència-ficció per tal d’aprofitar i il·lustrar tots els beneficis que aporta a l’ensenyament i aprenentatge de les ciències. ca
dc.description.abstract [eng] En aquest treball es recullen algunes de les investigacions sobre les causes i possibles solucions a l’analfabetisme científic que impera en la societat i la manca d’interès cap a les ciències a l’educació secundària obligatòria i al batxillerat. La ciència-ficció utilitzada com a recurs didàctic en les aules sembla ser prometedora per implicar emocionalment l’alumnat, fomentar la seva creativitat i imaginació, reflexionar sobre les concepcions alternatives i desenvolupar la competència científica entre d’altres. En aquest treball es presenta una unitat didàctica completa sobre el tema de dinàmica i forces de l’assignatura de Física i Química de 4t curs utilitzant la ciència-ficció per tal d’aprofitar i il·lustrar tots els beneficis que aporta a l’ensenyament i aprenentatge de les ciències. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Ciència-Ficció ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Ciències ca
dc.subject.other Competència Científica ca
dc.subject.other Concepcions Alternatives ca
dc.subject.other Analfabetisme Científic ca
dc.subject.other Física ca
dc.subject.other Unitat Didàctica ca
dc.subject.other Ensenyança ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other ESO ca
dc.title Ciència que inspira i emociona: la ciència-ficció com a recurs didàctic per millorar l’ensenyança i l’aprenentatge de les ciències a l’educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:01:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics