[cat] L’escola del segle XXI ha de dur a terme una sèrie de canvis per aconseguir donar resposta a
les necessitats de l’alumnat i atendre a la diversitat. El suport educatiu, així com s’ha entès
tradicionalment, s’ha basat en l’exclusió en pràctiques educatives segregadores. Actualment,
sorgeix la necessitat de canvi cap a un model de suport inclusiu i que englobi tot l’alumnat, a
partir de metodologies obertes i actives. Els ambients d’aprenentatge són una metodologia que
es considera afavoridora de la inclusió, en què es pretén que l’alumne construeixi el seu
aprenentatge a través de l’experimentació, l’autonomia i la motivació. D’aquesta manera,
l’objectiu del treball és analitzar el tipus de suport que rep l’alumnat en una metodologia
considerada inclusiva. Concretament, analitzaré el model de suport educatiu dut a terme al CEIP
Sant Miquel, centre que treballa amb la metodologia d’espais d’aprenentatge i defineix la seva
pràctica educativa com a inclusiva i d’atenció a la diversitat.
[eng] The 21st century school needs to make changes to cover the needs of students and attend to
diversity. Educational support, as has traditionally been understood, has been based on
exclusion from segregating educational practices. Currently, there is a need to change towards
an inclusive support model that includes all students, based on open and active methodologies.
Learning environments are a methodology that is considered inclusive, in which the student is
expected to build their learning through experimentation, autonomy and motivation. In this
way, the aim of the work is to analyze the type of support that students receive in a methodology
considered inclusive. Specifically, we will analyze the model of educational support carried out
at CEIP Sant Miquel, a center that works with the methodology of learning spaces and defines
its educational practice as inclusive and attention to diversity