[cat] La concepció de l’art com a quelcom improductiu i superflu per part de la
societat actual ha comportat que els òrgans educatius menystinguin i releguin el
fet artístic a un segon pla. En conseqüència, l’alumnat que finalitza l’ESO pateix
mancances tant en l’adquisició de coneixements artístics com en l’assoliment de
les destreses, habilitats i competències vinculades. Davant aquesta
problemàtica, el present treball reflexiona sobre el paper de l’art en l’àmbit
educatiu, constituint una reivindicació de l’educació artística a través de les
estratègies interdisciplinàries i integrades. Amb aquest objectiu oferim una
mostra d’activitats de diverses assignatures i nivells en les quals ens servim,
entre altres, de la cultura visual i l’educació a través de l’art.
[eng] An unproductive and superfluous art conception in today’s society has led
educational institutions to underestimate and relegate artistic education to a
lower status. As a result, students who complete secondary education suffer
from deficiencies both in the acquisition of artistic knowledge and in the
acquisition of related skills, abilities and competencies. Facing with this
scenario, the present work reflects on the role of art in education, vindicating art
education through interdisciplinary and integrated strategies. Our goal is to offer
a sample of activities in different subjects and levels in which we use visual
culture or education through art, among other strategies.