[cat] La cultura pot descobrir i potenciar les qualitats dels nostres adolescents,
desenvolupar la creativitat i el sentit crític, així com l’autoconsciència i formació
de la pròpia identitat. Per tal d’explotar tot el potencial personal i social de l’art,
el present treball repensa l’assignatura Fonaments de l’Art II amb una proposta
didàctica que incorpora tres petits canvis metodològics. En primer lloc, es
proposa la incorporació de l’experiència artística per aproximar i comprendre l’art
en primera persona a través de l’emoció de la creació. En segon lloc, s’insisteix
en una aproximació a la història de l’art com intercanvi temporal dinàmic entre
present-passat i la realitat immediata de l’alumnat on l’art serveixi com a finestra
per comprendre el present a través del passat, així com la construcció d’un futur
millor. En tercer i últim lloc, una aproximació al comentari d’art com anàlisi
personal deductiva, un procés d’investigació i reflexió obert al diàleg i a la
interpretació subjectiva per la formació d’espectadors que comprenguin, valorin
i gaudeixin el patrimoni artístic