Proposta metodològica per a l’ensenyament de formulació i nomenclatura inorgànica a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO)

Show simple item record

dc.contributor Vergés Aguiló, Agustín
dc.contributor.author Vilanova Garcia, Javier
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-13T08:55:35Z
dc.date.issued 2020-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156704
dc.description.abstract [cat] El treball de fi de màster que es presenta té la finalitat de revisar la metodologia emprada pels docents per a l’ensenyament de la formulació i nomenclatura inorgànica IUPAC dintre les aules. Durant aquesta revisió s’ha detectat la falta de motivació i d’interès dels alumnes per aquest contingut de la física i química, que pot ser degut, probablement, a la utilització d’una metodologia tradicional. Aquesta falta d’interès se sol traduir en uns rendiments acadèmics baixos i baixa incorporació dels alumnes a estudis de grau de la branca de ciències. Per aquest motiu, es troba interessant la inclusió de noves metodologies per a l’ensenyament d’aquest contingut. Durant la recerca d’antecedents, s’han trobat diversos autors que han emprat recursos TIC i diferents jocs per a l’ensenyament de la nomenclatura inorgànica a les aules, concloent que ha hagut una millora significativa en l’aprenentatge de la nomenclatura per part dels alumnes. En el present treball es proposa la introducció d’una nova proposta metodològica basada en una analogia, per a l’ensenyament de la formulació i nomenclatura inorgànica als cursos superiors d’ESO (3r i 4t). A més a més, s’inclourà una activitat, en la qual es complementen els recursos TIC i la creació d’un context real. Aquest context es fonamentarà en la següent història: ‘’A un pis de Marratxí, una dona ha estat assassinada amb una substància química i la policia ha d’intentar esbrinar de quina substància química es tracta. L’alumnat haurà de superar petites proves relacionades amb la formulació i nomenclatura de química inorgànica que els permetran aconseguir certes informacions per descobrir la fórmula del compost químic responsable de la mort de la dona assassinada’’. La creació d’una història real i l’aprenentatge emprant recursos TIC i jocs pot potenciar la motivació intrínseca i extrínseca de l’alumnat que pot concloure en una millora de l’ensenyament-aprenentatge de la nomenclatura inorgànica. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Formulació ca
dc.subject.other nomenclatura ca
dc.subject.other inorgànica ca
dc.subject.other analogies ca
dc.subject.other TIC ca
dc.title Proposta metodològica per a l’ensenyament de formulació i nomenclatura inorgànica a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics