[cat] La transició que es produeix entre l’educació primària i l’educació secundària
obligatòria presenta una especial dificultat que pot condicionar el futur acadèmic
de molts adolescents. Aquest canvi d’etapa pot suposar una especial dificultat
en el seguiment de l’assignatura de matemàtiques. En aquest estudi, doncs, es
vol conèixer com treballen els IES i els respectius CEIPs adscrits de les Illes
Balears per facilitar l’aprenentatge d’aquesta matèria en el canvi d’etapa. Per ferho s’ha dut a terme una investigació bibliogràfica, s’han analitzat els continguts
curriculars dels cursos que connecten les dues etapes i s’han investigat les
principals metodologies i recursos utilitzats. També s’han realitzat entrevistes a
cinc IES de les Illes Balears i als respectius CEIPs que hi estan adscrits.
Finalment, s’ha elaborat una proposta d’intervenció educativa per tal de millorar
la coordinació entre centres educatius i garantir una transició gradual i coherent
a l’àrea de matemàtiques.