[cat] Els centres d’Educació Secundària Obligatòria de les Balears incorporen la perspectiva
de gènere a través de la coeducació. Algunes institucions es troben adscrites al Pla de
Coeducació de l’Institut per a la Convivència i l’Èxit Escolar, d’altres treballen aquests
principis a través del Pla d’Acció Tutorial o contemplen la coeducació en la seva
Programació General Anual, en el seu Projecte Educatiu de Centre o des del Pla de
Convivència. Però introdueixen aquests documents la figura de l’orientador pel que fa a
la coeducació? A partir d’aquest treball de final de Màster es pretenen analitzar els
diferents documents dels centres de secundària per tal d’extreure una visió general que
permeti determinar quina és la presència de l’orientador pel que fa a la coeducació i es
pretén elaborar una proposta que permeti el reconeixement i responsabilitat d’aquesta
figura com a catalitzador de la igualtat de gènere a l’educació secundària.
[eng] The mandatory secondary education centres in Balears incorporate the gender
perspective through co-education. Some institutions are attached to the Coeducation
Plan of the Institute for Coexistence and School Success, others work on these
principles through the Tutorial Action Plan or contemplate coeducation in their Annual
General Programming, in their Educational Centre Project or from the Plan
Coexistence. But do these documents introduce the figure of the counsellor regarding
coeducation? From this final Master's project, the aim is to analyse the different
documents of secondary schools to get an overview and determine the presence of the
counsellor in terms of coeducation and it is intended to develop a proposal that allows
the recognition and responsibility of this figure as catalyst for gender equality in
secondary education.