Importunant(s) silencis intersex: Una proposta didàctica per la classe d'anglès de les Illes Balears.

Show simple item record

dc.contributor Escoda Trobat, Marta
dc.contributor.author Diéguez Julià, Rosa Maria
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-17T12:07:59Z
dc.date.issued 2020-06-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156788
dc.description.abstract [cat] Els individus amb variacions intersex han estat històricament estigmatitzats i silenciats en les societats occidentals. No obstant això, en el context espanyol i específicament en l'àmbit educatiu de les Illes Balears, la llei està impulsant mesures per a detenir aquesta desigualtat. No obstant això, s'identifiquen els problemes que subjauen a les incongruències entre la legislació d'aplicació balear pel que fa als drets dels individus amb variacions intersex, i el context educatiu de les Illes Balears. Per això, aquesta Tesi de Màster pretén identificar aquests desajustaments, plantejant una proposta didàctica adequada per a l'Aula d'anglès de l'ESO. Advocant per això, aquest projecte analitza la situació actual de la temàtica intersexual des d'una perspectiva conceptual, les dades que ofereix actualment la recerca sociocultural sobre els individus amb variacions intersex, els diferents recursos i eines internacionals, i els diferents enfocaments pedagògics per a impulsar una aula inclusiva amb les realitats LGTB i específicament la dels individus amb variacions intersex. Finalment, es presenta una proposta didàctica per a l'aula d'anglès de tercer de l'ESO basada en els elements enumerats i curriculars. ca
dc.description.abstract [eng] Individuals with intersex variations have been historically stigmatized and silenced in Western societies. However, in the Spanish context and specifically in the educational field of the Balearic Islands, the law is promoting measures to stop this inequality. Nevertheless, the problems underlying the inconsistencies between the Balearic law regarding intersex rights and, the educational context of the Balearic Islands are significant. For that reason, this Master's Thesis aims at identifying these imbalances, proposing a suitable didactic proposal for the ESO's English Classroom. Advocating for this, this project analyses the current status of intersex matters from a conceptual standpoint, the data offered by sociocultural research on the individuals with intersex variations, different international resources and tools, and different pedagogical approaches to propel an inclusive classroom with regard to LGTBI realities, especially with individuals with intersex variations. Finally, a didactic proposal for 3rd of ESO's English classroom is forwarded acknowledging the analysed data and the curriculum. ca
dc.description.abstract [spa] Los individuos con variaciones intersex han sido históricamente estigmatizados y silenciados en las sociedades occidentales. Sin embargo, en el contexto español y específicamente en el ámbito educativo de las Islas Baleares, la ley está impulsando medidas para detener esta desigualdad. No obstante, se identifican los problemas que subyacen a las incongruencias entre la legislación de aplicación en las islas, en lo que respecta a los derechos de los individuos con variaciones intersex, y el contexto educativo de las Islas Baleares. Por ello, esta Tesis de Máster pretende identificar esos desajustes, planteando una propuesta didáctica adecuada para el aula de Inglés de la ESO. Abogando por ello, este proyecto analiza la situación actual de la intersexualidad desde una perspectiva conceptual, los datos que ofrece actualmente la investigación sociocultural sobre los individuos con variaciones intersex, los diferentes recursos y herramientas internacionales y los diferentes enfoques pedagógicos para impulsar un aula inclusiva con las realidades LGTBI y especialmente con la de los individuos con variaciones intersex.. Por último, se presenta una propuesta didáctica para el aula de tercero de ESO en la materia de inglés basada en los elementos enumerados y curriculares. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject.other intersex ca
dc.subject.other primera llengua estrangera ca
dc.subject.other LGTBI ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other coeducació ca
dc.title Importunant(s) silencis intersex: Una proposta didàctica per la classe d'anglès de les Illes Balears. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:06:58Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics