[cat] Moure’s forma part de la natura de l’ésser humà. Durant el confinament pel Covid19
ho hem pogut viure en primera persona. El fet d’estar reclosos i no poder moure’ns
tant ha fet que el nostre estat de benestar emocional hagi canviat, i és que el moviment
físic està estretament relacionat amb el nostre estat d’ànim i motivació.
I no només per a nosaltres, adults, sinó també pels alumnes de 2n de Batxillerat, que
són els únics de l’etapa de secundària i batxillerat que no tenen l’assignatura
d’Educació Física com a obligatòria. És una etapa coneguda pels alts nivells d’estrès
i angoixa, i la quantitat d’hores que fan asseguts.
A partir d’això, vull cercar la relació que té el moviment físic amb l’estat de benestar
emocional dels alumnes d’aquest curs.
Per això, cal definir què és vol dir benestar i quins tipus hi ha, i més específicament
de què tracta el benestar emocional: diferents maneres d’entendre-ho segons
diferents camps de coneixement, els factors que el determinen i quins són els seus
efectes en l’aprenentatge.
A més, es definirà què és el moviment físic i la necessitat que els éssers humans
tenim de moure’ns. També s’analitzaran alguns estudis ja realitzats demostrant que
el moviment pot determinar el benestar emocional de les persones i, més
específicament, dels joves.
Després de tot això, presento diverses pràctiques didàctiques encarades per l’alumnat
del segon curs de Batxillerat. Aquestes pràctiques tenen com a objectiu que els
alumnes puguin millorar el seu benestar emocional i que visquin emocions positives
movent-se. D’aquesta manera, el seu nivell de motivació, atenció i capacitat de preses
de decisions importants podrà millorar.