[cat] El treball que tenim a continuació és una proposta educativa de dos itineraris
didàctics: un de la industrialització, per alumnes de 4t d’ESO, i l’altre de la Guerra
Civil i la Repressió, per segon de batxiller. L’escenari dels dos itineraris és el
poble d’Esporles perquè destaquen grans esdeveniments pertanyents a aquests
dos moments històrics. Després d’haver fet una extensa investigació, amb
l’itinerari de la industrialització que durem a terme treballarem totes les activitats
amb la metodologia del treball cooperatiu i amb l’itinerari de la Guerra Civil i la
Repressió treballarem per equips. Hem intentat crear dues propostes didàctiques
emmarcades dins la normativa, seguint el currículum de l’assignatura de
geografia i història i potenciant totes les competències bàsiques per aportar un
coneixement significatiu als nostres alumnes. D’aquesta manera, volem
incentivar l’itinerari didàctic com a eina fonamental pel desenvolupament de les
ciències socials.
[eng] The work we have below is an educational proposal of two didactic itineraries:
one of industrialitzation, for students of 4th ESO, and the other of the Civil War
and Repression, for the second year of high school. The scene of the two
itineraries is the town of Esporles because great events belonging to these two
historical moments stand out. After extensive research, with the itinerary of
industrialitzation we will carry out all activities with the methodology of
cooperative work and with the itinerary of the Civil War and Repression we will
work in teams. We have tried to create two didactic proposals within the
framework of the regulations, following the curriculum of the subject of geography
and history and promoting all the basic skills to provide meaningful knowledge to
our students. In this way, we want to encourage the didactic itinerary as a
fundamental tool for the development of the social sciences.