[eng] The aim of this research has been to evidence and uphold the use of Instagram
for the promotion of tourist destinations. During the last decade, social media
networks have been constantly proven to be one of the best marketing tools to
add value and achieve successful campaigns, however in the touristic sector not
many countries have taken advantage of all the possibilities these platforms
offer. Mallorca is one of the most well-known destinations in Spain, but
nowadays, its use of traditional mass media and conventional promotion
techniques are not enough for reaching modern travelers. The findings of this
thesis indicate the numerous objectives that an active Instagram account could
achieve when enhancing the brand of the island through photography and
aesthetics.
[spa] El objetivo de esta tesis ha sido evidenciar y defender el uso de Instagram para
la promoción de destinos turísticos. Durante la última década, se ha demostrado
constantemente que las redes sociales son una de las mejores herramientas de
marketing para agregar valor y lograr campañas exitosas, sin embargo, en el
sector turístico pocos países han aprovechado todas las posibilidades que estas
plataformas ofrecen. Mallorca es uno de los destinos más conocidos de España
pero, hoy en día, su uso de medios de comunicación tradicionales y sus
técnicas de promoción convencionales no son suficientes para llegar a los
viajeros modernos. Los hallazgos de esta tesis indican las numerosas ventajas
que podría alcanzar una cuenta activa de Instagram a la hora de potenciar la
marca de la isla a través de la fotografía y la estética.