[cat] La diversitat cultural és una realitat habitual a la nostra societat, i encara que aquesta ja estava
present abans de la massiva arribada del col·lectiu immigrant, recentment sorgeix la mediació
intercultural com una eina d’intervenció social amb l’objectiu principal de crear ponts i afavorir
així les relacions entre les diferents comunitats culturals. El mediador/a intercultural sorgeix
com una figura per a construir aquests ponts a través de la tasca preventiva i sensibilitzadora
dirigida a l’alumnat, famílies i professionals dins l’àmbit educatiu. És una figura que, malgrat
de la seva recent aparició i desenvolupament, és poc coneguda dins aquest àmbit. Per aquest
motiu la finalitat d’aquest estudi, a través d’una revisió bibliogràfica, és conèixer la situació
actual d’aquesta figura i analitzar les tasques i funcions que realitza dins aquest àmbit i si
aquestes entren dins les seves competències. Finalment, es realitzen una sèrie de propostes per
a millorar la situació d’aquest professional.
[eng] Cultural diversity is a common reality in our society, and although it was already present before
the massive arrival of the immigrant community, intercultural mediation recently emerged as
a tool for social intervention with the main objective of creating bridges and thus favouring
relations between the different cultural communities. The intercultural mediator emerges as a
figure to build these bridges through the preventive and sensitizing task aimed at students,
families and professionals in the educational field. He is a figure who, despite his recent
appearance and development, is little known in this field. For this reason, the purpose of this
study, through a bibliographic review, is to know the current situation of this figure and analyze
the tasks and functions that it performs within this field and if they fall within its competences.
Finally, a series of proposals are made to improve the situation of this professional.