[cat] Els nombres decimals no només constitueixen un contingut important en el currículum sinó
que tenen una gran importància a causa de la seva utilitat en contextos quotidians. Alhora, és
rellevant saber quins són els aspectes que més motiva als alumnes a l’hora d’iniciar un procés
d’aprenentatge. D’aquesta manera, es fa una recerca d’informació sobre el concepte de
gamificació dins l’aula per llavors emfatitzar el breakout com a metodologia, atenent al seu
origen i les característiques que ho componen. Tot seguit, es destaquen algunes dificultats que
presenten els alumnes a l’hora de resoldre algoritmes de nombres decimals.
Per aquesta raó, una vegada s’han obtingut les bases teòriques necessàries, es dissenya i es
posa en pràctica un breakout per alumnes de cinquè de primària amb l’objectiu d’identificar
dificultats que presenten aquests a l’hora de resoldre algoritmes de nombres decimals, a la
vegada que s’analitzen aspectes motivacionals en relació el breakout com a metodologia
d’aprenentatge.
[eng] Decimals numbers are not only an important content in the curriculum, but they are also very
important because of their use in everyday contexts. At the same time, it is important to know
what are the aspects that most motivate students when starting a learning process. Therefore,
a search for information on the concept of gamification in the classroom is carried out in
order to emphasize the breakout as a methodology, paying attention to its origin and the
characteristics that compose it. Then, some difficulties that students have when solving
decimal number algorithms are highlighted.
For this reason, once the necessary theoretical bases have been obtained, a breakout is
designed and put into practice for students in the fifth year of primary school with the aim of
identifying the difficulties that these students present when solving decimal number
algorithms, while motivational aspects are analyzed in relation to the breakout as a learning
methodology.