dc.contributor |
Muntaner Guasp, Joan Jordi |
|
dc.contributor.author |
Mateu Borras, Catalina Maria |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-25T11:02:13Z |
|
dc.date.available |
2023-05-25T11:02:13Z |
|
dc.date.issued |
2023-05-25 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/160626 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El diagnòstic de trastorn d’espectre autista (TEA) va en augment en els últims anys, s’estima que 1% de la població espanyola té TEA. El 81,29% de l’alumnat amb diagnòstic TEA assisteix a centres ordinaris a aules ordinàries.
Amb aquestes dades es veu la necessitat de la inclusió a les aules ordinàries, els docents han d’estar preparats i saber com actuar en cas de tenir alumnat TEA a les seves aules.
Fent alguns canvis a les aules i el centre podem aconseguir que l’alumnat TEA es trobi més agust al seu entorn i es potencia la seva autonomia. Amb alguns canvis a les explicacions i a l’hora d’elaborar les classes s’aconsegueix que l’alumnat TEA pugui seguir la seva educació, evitar els moments d’ansietat i les conductes disruptives.
Els canvis suggerits segueixen principalment la metodologia TEACCH i PEANA, que demostren ser eficients a l’ensenyament amb alumnes TEA. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The diagnosis of autism spectrum disorder (ASD) has been on the rise in recent years, and it is estimated that 1% of the Spanish population has ASD. 81.29% of students diagnosed with ASD attend mainstream schools in ordinary classrooms.
These data show the need for inclusion in mainstream classrooms, teachers must be prepared and know how to act in case of having students with ASD in their classrooms.
By making some changes in the classrooms and the centre, we can make ASD students feel more comfortable in their environment and their autonomy is enhanced. With some changes in the explanations and in the way the classes are prepared, we can achieve that ASD students can follow their education, avoid anxious moments and disruptive behaviours.
The suggested changes mainly follow the TEACCH and PEANA methodology, which have proven to be efficient in teaching ASD students. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
TEA |
ca |
dc.subject.other |
Teacch |
ca |
dc.subject.other |
Peana |
ca |
dc.subject.other |
Autisme |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Aules ordinàries |
ca |
dc.subject.other |
Escola |
ca |
dc.title |
Inclusió a l'aula ordinària dels alumnes TEA |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|