[cat] En l'actualitat es cerquen metodologies actives que motivin i estimulin l'interès de l'alumnat per les ciències naturals. Les sortides de camp esdevenen una estratègia didàctica adient per treballar els continguts curriculars de forma multidisciplinària, a la vegada que l'alumnat pot aplicar els continguts treballats a l'aula i en contextos reals. A més, les sortides de camp ajuden a fomentar la conscienciació ambiental i el coneixement dels valors naturals i històrics locals. El present Treball Fi de Màster pretén fer una anàlisi de les sortides de camp com eina del docent a l'hora d'aplicar el currículum de secundària. La recerca bibliogràfica ens ajuda a detectar quins són els elements imprescindibles que ha d'incloure el disseny d'una sortida de camp, per després aplicar-los en una proposta didàctica. Aquesta consisteix en dues sortides de camp al parc natural de Sa Dragonera, per a 1r i 3r d'ESO de l'assignatura de Biologia i Geologia. L'objectiu d'aquesta proposta és fomentar l'ús del medi natural, entre el professorat, com a aula d'ensenyament-aprenentatge. Utilitzant les sortides de camp com a estratègia perfecta per educar a l'alumnat sobre la Natura en el seu conjunt, cadascun dels seus elements, els processos que la conformen i la relació de l'home amb ella.