La música com a mitjà d’integració cultural en l’educació: una aproximació teòrica a partir d’aportacions rellevants

Show simple item record

dc.contributor Vicens Vidal, Francesc
dc.contributor.author Suárez Espases, Josep
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-03-08T14:30:47Z
dc.date.available 2024-03-08T14:30:47Z
dc.date.issued 2024-03-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165065 en
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau consisteix en una anàlisi de la literatura rellevant trobada sobre l'eficàcia de la música com a mitjà per a abordar la integració cultural en l'àmbit educatiu. La recerca es submergeix en la intersecció entre la música i l'educació, destacant la seva capacitat única per a reflectir, transmetre i enriquir la diversitat cultural. A través d'una revisió d'estudis, articles i projectes educatius, es revela que la música no sols actua com un vehicle per a l'expressió d'identitats culturals, sinó que també contribueix al desenvolupament de competències interculturals en els estudiants. S'investiguen també enfocaments pedagògics i estratègies d'implementació, explorant la flexibilitat de la música en l'adaptació a diferents nivells educatius. A més, s'aborda la necessitat de considerar les percepcions de professors i estudiants per a una integració efectiva. Aquest treball no sols consolida l'evidència de la música com una eina valuosa per a fomentar la diversitat cultural en l'educació, sinó que també menciona la importància de la formació docent i l'adaptabilitat en la seva implementació per a maximitzar el seu impacte. ca
dc.description.abstract [eng] This project consists of an analysis of the relevant literature found on the effectiveness of music as a means to address cultural integration in the educational field. Research dives into the intersection between music and education, highlighting its unique ability to reflect, transmit and enrich cultural diversity. Through a review of studies, articles and educational projects, it is revealed that music not only acts as a vehicle for the expression of cultural identities, but also contributes to the development of intercultural competences in students. Pedagogical approaches and implementation strategies are also investigated, exploring the flexibility of music in adapting to different educational levels. In addition, it addresses the need to consider the perceptions of teachers and students for effective integration. This work not only consolidates the evidence of music as a valuable tool for fostering cultural diversity in education, but also mentions the importance of teacher training and adaptability in its implementation to maximize its impact. en
dc.format application/pdf en
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears ca
dc.rights all rights reserved en
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Integració ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Diversitat cultural ca
dc.subject.other Multiculturalitat ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other Education en
dc.subject.other Music en
dc.subject.other Integration en
dc.subject.other Culture en
dc.subject.other Cultural diversity en
dc.subject.other Multiculturalism en
dc.subject.other Interculturality en
dc.title La música com a mitjà d’integració cultural en l’educació: una aproximació teòrica a partir d’aportacions rellevants ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics