[cat] Són nombrosos els estudis d’Història a través del cinema i les propostes didàctiques de la Història a través del cinema, però fins ara no hi havia hagut cap proposta de treball del fenomen històric de la Guerra Freda a les classes d’Història de quart d’ESO i primer de batxillerat. Al llarg del present treball, es presenten activitats que pretenen analitzar aquest fenomen des de diverses perspectives i metodologies, fent ús d’un total de cinc pel·lícules que tracten aquest succés històric. Són 10 les activitats creades, dues per pel·lícula. Aquestes consisteixen en debats, treballs d’anàlisi i investigació a partir de grups col·laboratius, qüestionaris de preguntes sobre el film, anàlisi escrita de la pel·lícula seguint la mateixa metodologia col·laborativa, etc. A partir d’aquestes, es pretén que els alumnes desenvolupin un esperit crític, de reflexió i que les seves afirmacions estiguin sustentades en informació verídica, extreta a partir de la recerca elaborada en grups col·laboratius. D’aquesta manera, el present treball intenta presentar una sèrie d’eines perquè un docent pugui treballar la Guerra Freda a partir del cinema i seguint els principis de col·laboració, reflexió, recerca i anàlisi.