dc.contributor |
Salvador Moll, Cristina |
|
dc.contributor.author |
Serra Vallespir, Esperança |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-28T10:17:28Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170063 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball vol ser una proposta educativa per a millorar l’arrelament dels
estudiants nouvinguts a Menorca, partint del cas dels alumnes que han anat arribant
a l’IES Biel Martí (centre on hi he fet les pràctiques).
L’objectiu d’aquest treball és pensar quines eines es poden donar a l’alumnat
o es poden posar en marxa, tant al centre com als pobles d’acollida. Aquests són
majoritàriament Ferreries i Es Mercadal.
D’aquesta manera, observarem quins són els recursos dels quals disposen
ambdós pobles i el centre educatiu per a donar la millor oferta educativa als
estudiants i atendre a públics diversos. Es pensarà en activitats o ofertes que puguin
anar destinades a les persones nouvingudes i a la gent autòctona, perquè la finalitat
és crear llaços i que s’hi dugui un procés d’arrelament.
Les eines que aportem han de servir per generar recursos educatius de
qualitat per als centres educatius i ser introduïts als seus programes. Així com fer
del patrimoni de Ferreries, Es Mercadal o ambdós un recurs fonamental dins el
currículum escolar.
S’ha d’animar a participar a les famílies i als professors, així com
fidelitzar-los, per augmentar la interacció a les activitats, festes del poble o
esdeveniments que dugui a terme el centre. Així s’enfortirà el públic escolar i
familiar. S’ha de treballar per crear sentiment de pertinença i garantir la llibertat
cultural. Per tant, hem de donar cabuda als interessos culturals individuals dels
alumnes i famílies.
Estudiarem quins espais d’acollida existeixen i si hi ha la possibilitat de
crear-ne alguns. En aquests espais es poden compartir vivències amb la resta de la
població. Per aconseguir aquests objectius, s’ha d’analitzar quin tipus de grups es
poden trobar als pobles i a les escoles i després poder fer una adaptació afavorint
l’acollida als pobles. Acollint és quan podrem fer arrelar aquest sentiment de
pertinença o que es sentin menorquins i, així, que aprenguin la llengua pròpia de
l’illa, el català. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Cultura |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Multiculturalitat |
ca |
dc.subject.other |
Interculturalitat |
ca |
dc.subject.other |
Integració sostenible |
ca |
dc.title |
Menorca: un far per a tothom |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:25:30Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|