Menorca: un far per a tothom

Show simple item record

dc.contributor Salvador Moll, Cristina
dc.contributor.author Serra Vallespir, Esperança
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-28T10:17:28Z
dc.date.issued 2023-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170063
dc.description.abstract [cat] El present treball vol ser una proposta educativa per a millorar l’arrelament dels estudiants nouvinguts a Menorca, partint del cas dels alumnes que han anat arribant a l’IES Biel Martí (centre on hi he fet les pràctiques). L’objectiu d’aquest treball és pensar quines eines es poden donar a l’alumnat o es poden posar en marxa, tant al centre com als pobles d’acollida. Aquests són majoritàriament Ferreries i Es Mercadal. D’aquesta manera, observarem quins són els recursos dels quals disposen ambdós pobles i el centre educatiu per a donar la millor oferta educativa als estudiants i atendre a públics diversos. Es pensarà en activitats o ofertes que puguin anar destinades a les persones nouvingudes i a la gent autòctona, perquè la finalitat és crear llaços i que s’hi dugui un procés d’arrelament. Les eines que aportem han de servir per generar recursos educatius de qualitat per als centres educatius i ser introduïts als seus programes. Així com fer del patrimoni de Ferreries, Es Mercadal o ambdós un recurs fonamental dins el currículum escolar. S’ha d’animar a participar a les famílies i als professors, així com fidelitzar-los, per augmentar la interacció a les activitats, festes del poble o esdeveniments que dugui a terme el centre. Així s’enfortirà el públic escolar i familiar. S’ha de treballar per crear sentiment de pertinença i garantir la llibertat cultural. Per tant, hem de donar cabuda als interessos culturals individuals dels alumnes i famílies. Estudiarem quins espais d’acollida existeixen i si hi ha la possibilitat de crear-ne alguns. En aquests espais es poden compartir vivències amb la resta de la població. Per aconseguir aquests objectius, s’ha d’analitzar quin tipus de grups es poden trobar als pobles i a les escoles i després poder fer una adaptació afavorint l’acollida als pobles. Acollint és quan podrem fer arrelar aquest sentiment de pertinença o que es sentin menorquins i, així, que aprenguin la llengua pròpia de l’illa, el català. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Multiculturalitat ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other Integració sostenible ca
dc.title Menorca: un far per a tothom ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:30Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics