Associació entre activitat física i rendiment acadèmic a l'IES Can Peu Blanc. Proposta d'intervenció: pauses i patis actius

Show simple item record

dc.contributor Tirado Ramos, Miguel Ángel
dc.contributor.author Marcé Socias, Francesc
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-28T12:24:11Z
dc.date.issued 2023-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170073
dc.description.abstract [cat] L’objectiu principal d’aquest estudi fou analitzar les diferències d’hàbits de pràctica d’activitat física i la relació amb l’expedient acadèmic de l’alumnat del 4t curs d’Educació Secundària Obligatòria en funció del sexe i tipus d’activitat física practicada. En aquesta investigació hi varen participar 41 alumnes de 15 i 16 anys, 18 del sexe masculí i 23 del sexe femení. Els hàbits i la tipologia d’activitat física fou analitzada a través de la resposta a un qüestionari sobre els hàbits de pràctica d’activitat física en adolescents (modificació del PARQ-A). El rendiment acadèmic es va valorar, per una banda, mitjançant la mitjana aritmètica de les qualificacions de l’expedient acadèmic de l’alumnat i, per altra banda, tenint en compte les notes obtingudes a diferents assignatures. Els resultats obtinguts en el present estudi mostren que, en general, l’alumnat no compleix amb les recomanacions internacionals d’activitat física. A més, existeixen diferències en el temps de pràctica (menor en les al·lotes) i el tipus d’esport practicat entre les al·lotes i els al·lots. També s’ha pogut concloure que existeix una relació positiva entre el número d’hores d’activitat física i el rendiment acadèmic, variant depenent del tipus d’esport practicat (major en aquells que practiquen esports d’equip). Les notes de les assignatures de Matemàtiques, Història i Geografia, Català i Anglès són millors en aquell alumnat que fa més hores d’activitat física. Així, es presenta una proposta per augmentar el temps de pràctica d’activitat física de l’alumnat des del centre educatiu a través de dues estratègies: “patis actius” i “pauses actives”. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.subject.other Rendiment acadèmic ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.title Associació entre activitat física i rendiment acadèmic a l'IES Can Peu Blanc. Proposta d'intervenció: pauses i patis actius ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:30Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics