La importància de la consciència fonèmica i fonològica en el procés de lectura i escriptura

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Pizarro Montesinos, Marta
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-28T12:43:31Z
dc.date.available 2025-04-28T12:43:31Z
dc.date.issued 2025-04-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170076
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de final de grau està confeccionat amb l’objectiu de crear una proposta didàctica per a poder desenvolupar la consciència fonològica fonamentant la intervenció en el que diuen les últimes recerques sobre el tema seguint autors com Cassany, Vigotsky, Rangel, entre d’altres. La consciència fonològica és ben coneguda per ser un predictor de la lectura i l’escriptura. És per aquest motiu, que és important treballar amb els infants per tal de desenvolupar aquesta consciència i totes les consciències que abasta aquesta que són: consciència lèxica, consciència sil·làbica, consciència de la rima i la consciència fonèmica. La intervenció va dirigida a un grup de primer d’educació primària; així i tot, aquesta sessió es pot aplicar fins a tercer de primària, ja que com expliquen els estudis la consciència fonològica es desenvolupa fins als vuit anys. L’objectiu és aplicar tots els coneixements teòrics plasmats al marc teòric per proposar una intervenció amb recursos didàctics de creació pròpia que puguin ser implementats dins l’aula amb el fi de millorar el procés d’alfabetització dels alumnes i prevenir les possibles dificultats a la lectura i l’escriptura. ca
dc.description.abstract [eng] This final degree project is designed with the aim of creating a didactic proposal to develop phonological awareness, basing the intervention on the latest research on the subject, following authors such as Cassany, Vigotsky, Rangel, among others. Phonological awareness is well known to be a predictor of reading and writing. It is for this reason that it is important to work with children to develop this awareness and all the awarenesses it encompasses, which are: lexical awareness, syllabic awareness, rhyme awareness and phonemic awareness. The intervention is aimed at a group in the first year of primary school, although this session can be applied up to the third year of primary school, since, as studies explain, phonological awareness develops up to the age of eight. The aim is to apply all the theoretical knowledge expressed in the theoretical framework to propose an intervention with didactic resources of our own creation that can be implemented in the classroom in order to improve the literacy process of the pupils and prevent possible difficulties in reading and writing. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Consciència fonèmica ca
dc.subject.other Consciència fonològica ca
dc.subject.other Alfabetització ca
dc.subject.other Predictor lectoescriptura ca
dc.subject.other Aprenentatge primerenc ca
dc.subject.other Programa d’intervenció ca
dc.subject.other Phonemic awareness ca
dc.subject.other Phonological awareness ca
dc.subject.other Literacy ca
dc.subject.other Literacy predictor ca
dc.subject.other Early learning ca
dc.subject.other Intervention programme ca
dc.title La importància de la consciència fonèmica i fonològica en el procés de lectura i escriptura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics