L'hort té una gran potencialitat didàctica dins àmbit de l'educació, el que el fa
una eina molt interessant a causa que es pot emprar tant en la transmissió de
valors com en la investigació o explicació de conceptes. L'hort a poc a poc
s'està convertint en una aula més a les escoles de les illes, no obstant a la
secundària sembla que s'està resistint més la seva introducció. Existeix tota
una problemàtica vinculada al seu l'ús didàctic en la qual pareix destacar la
falta de motivació del professorat per emprendre projectes tan costosos. Un
altre dels principals factors del seu fracàs a la secundària és que el pes de tot
el projecte sol recaure en una sola persona, el que fa que aquest no perduri al
llarg del temps. Malgrat això, aquests problemes no haurien de ser un motiu de
pes per a no optar per incloure l'hort dins l'ensenyament secundari a causa de
la seva potencialitat didàctica sobretot a l'àmbit de les ciències. Existeixen
variants com el seu vessant vertical, que pot simplificar la feina del professorat i
donar més protagonisme a l'alumne en el seu manteniment. D'això tracta la
proposta didàctica "Hort amb cor" que es presenta en aquest treball. Hort amb
cor, és un projecte que té un perfil multidisciplinari, però que sobretot està dirigit
a treballar la dinàmica de l'hort des d'un punt de vista investigador, que pretén
sensibilitzar a l'alumnat enfront de la cura del medi ambient alhora que aprèn
conceptes sobre ciències i construeix els seus propis coneixements.