Programació de consciència fonològica per alumnes de 3r curs d’educació infantil. Grau d’educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Rodríguez Fiol, Maria Teresa
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2017-11-06T08:37:42Z
dc.date.available 2017-11-06T08:37:42Z
dc.date.issued 2017-11-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/2931
dc.description.abstract [cat]La lectura i la escriptura és l’eix central d’aprenentatge d’educació infantil. En aquest treball es farà una recerca i síntesi d’informació respecte diferents postures i investigacions de grans autors com Bravo, Cárdenas, Jiménez, Ortiz, Medina, entre d’altres, per defensar un aspecte clau d’aquest aprenentatge; la consciència fonològica. En aquest treball que presento, intentaré demostrar la importància de millorar aquesta habilitat des de les primeres edats, per a un bon rendiment i millora en l'obtenció lectora i d’escriptura. També s’exposa com es pot dur a terme el desenvolupament de la consciència fonològica i pautes d’actuació per facilitar el treball docent. A més presentaré una programació per entrenar la consciència fonològica a partir dels tres nivells en la qual està dividida; consciència sil·làbica, consciència intrasil·làbica i la consciència fonèmica. És una proposta anual pràctica d’intervenció educativa composta per activitats i/o jocs seqüenciades per dificultat, temporalització de les activitats i graelles d’avaluació. Aquesta programació està dissenyada per ser desenvolupada a 3r d’educació infantil, és a dir, per nins de 5 anys. ca
dc.description.abstract [eng]Writing and reading is the main point of learning in children’s education. In this essay we will look up for and summarise information from different studies and research essays of known authors as Bravo, Cárdenas, Jiménez, Ortiz, Medina, among others, in order to defend a key aspect of this learning the phonological awareness. In this essay I present, I will try to make the importance of improving this ability from early ages, as to achieve a good performance and improvement in writing and reading skills, evident. Furthermore, I will present a courseware to train the phonological awareness in the three levels it is divided; that is, syllabic, intra-syllabic and phonemic awareness. It is an annual practise proposal of educational intervention composed of activities and/or games of different difficulty levels, timing of activities and evaluation charts. This courseware is designed to be implemented in the third course of children’s education, that is, for five years old kids. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Programació de consciència fonològica per alumnes de 3r curs d’educació infantil. Grau d’educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords consciència fonològica ca
dc.subject.keywords lectoescriptura ca
dc.subject.keywords consciència sil·làbica ca
dc.subject.keywords consciència intrasil·làbica ca
dc.subject.keywords consciència fonèmica ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics