[cat] Aquest treball ofereix un enfocament didàctic que permetrà apropar als alumnes al
coneixement d’un element natural molt important per a la societat mallorquina: la costa, i més
concretament, el conjunt de duna, platja i Posidònia; un paisatge habitual a les Illes Balears.
La metodologia didàctica tractada són les sortides escolars, un recurs vivencial i alhora
atractiu pels alumnes. Per tant, inicialment se n'exposen els seus fonaments, el bon
funcionament i la rellevància de les sortides didàctiques a l’escola. Seguidament, se’n veuen
els diferents elements que es troben al litoral sedimentari arenós de les Balears, així com la
seva formació. Finalment, s'indica un recull de possibles sortides al litoral on es conserva el
sistema de platja-duna, de les quals se’n especifiquen la localització, els seus elements i també
es presenten una sèrie d'activitats per poder treballar abans, durant i després de les sortides
[spa] Este trabajo ofrece un enfoque didáctico que permitirá acercar a los alumnos al conocimiento
de un elemento natural muy importante para la sociedad mallorquina: la costa, y más
concretamente, el conjunto de duna, playa y posidonia; un paisaje habitual en las Islas
Baleares. La metodología didáctica tratada son las salidas escolares, un recurso vivencial y al
mismo tiempo atractivo para los alumnos. Por lo tanto, inicialmente se exponen sus
fundamentos, el buen funcionamiento y la relevancia de las salidas didácticas en la escuela.
Seguidamente, se ven los diferentes elementos que se encuentran en el litoral sedimentario
arenoso de Baleares, así como su formación. Finalmente, se indica una recopilación de
posibles salidas por el litoral donde se conserva el sistema de playa-duna. En éstas, se
especifican la localización, sus elementos y también se presentan una serie de actividades para
poder trabajar antes, durante y después de las salidas.
[eng] This work provides a didactic approach that would allow the students to bring closer the
knowledge of an important natural element for Mallorcan society: the coast, and more
specifically, the set of the dune, beach and sea grass; a typical landscape in the Balearic
Islands. The teaching methods presented are the field trips, not only an experiential
methodology but also an attractive teaching resource for students. First of all, the
methodological foundations will be explained, as well as its relevance and the proper way of
carrying out educational trips. Then, some different elements and their formation in the
3
sedimentary sandy coast of the Balearic Islands are exposed. Finally, it is shown a
compilation of possible trips along the coast where the beach-dune system is preserved. All
the location of the trip, its elements and some activities are presented in order to teach before,
during and after the school outing.