Els Trastorns Generalitzats del Desenvolupament. Recursos didàctics per a la seva intervenció. Estudi d’un cas

Show simple item record

dc.contributor Bassa Martín, Ramon Miquel
dc.contributor.author Torres Martínez, María José
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2017-11-17T09:34:08Z
dc.date.available 2017-11-17T09:34:08Z
dc.date.issued 2017-11-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3454
dc.description.abstract [cat] Els Trastorns Generalitzats del Desenvolupament (TGD) són una disfunció neurològica crònica que són evidents des d’edats primerenques en la interacció social, comunicació i comportament d’aquests nins. Per abordar aquest tema, revisarem la seva classificació, etiologia, característiques, llenguatge i les possibles orientacions per a la intervenció en les aules. Per a després, passar a la presentació de tres materials útils per introduir a les aules, i facilitar la vida i aprenentatge dels nins amb aquesta dificultat. Els materials presentats són una agenda visual per estructurar i organitzar el dia a dia dels alumnes, un sistema de comunicació alternatiu i augmentatiu per aquells nins que no han desenvolupat el llenguatge i així presentar una alternativa per poder comunicar-se, i per últim un tríptic informatiu Trastorns Generalitzats del Desenvolupament per als familiars dels nins, ja que són una peça molt important en la intervenció dels nins i han d’estar ben informats sobre aquestes dificultats. ca
dc.description.abstract [eng] The Pervasive Developmental Disorders are a chronic neurologic dysfunction which are evident since early ages in social interaction, communication and behaviour of these children. To board this theme, we will review its classification, etiology, characteristics, language and its possible orientations for intervention in classrooms. For later, pass to presentation of three useful materials for introduce to classrooms and make life and learning easier of children with this difficulty. The materials are a visual diary for structure and organize the students day, an augmentative and alternative communication system for those children who haven’t developed the language and so present an alternative to communicate, and finally a triptych to inform of the Pervasive Developmental Disorders from families of children, as they are an important piece in the intervention of children and they must be informed of this difficulties. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title Els Trastorns Generalitzats del Desenvolupament. Recursos didàctics per a la seva intervenció. Estudi d’un cas ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords autisme ca
dc.subject.keywords llenguatge ca
dc.subject.keywords intervenció ca
dc.subject.keywords agenda visual ca
dc.subject.keywords SAAC ca
dc.subject.keywords tríptic informatiu ca
dc.subject.udc 373 – Ensenyament primari i secundari


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics