[cat] La Disgrafia, trastorn de l’aprenentatge que avui dia afecta, encara que no en siguem del tot conscients, a molts d’infants en el seu desenvolupament, és el tema principal d’aquest treball.
D’aquesta manera, el què es pretén és aconseguir entendre millor què és la disgrafia, en què consisteix i, a partir de les diferents metodologies que es segueixen a cada centre educatiu, poder qüestionar-nos si aquestes són les més adequades i si són suficients per atendre a tots els infants que la pateixen.
Així doncs, en ell es defineix dit trastorn i s’expliquen algunes de les seves característiques principals. A més, hi ha una part d’investigació en què es visiten diferents escoles de Mallorca, per tal d’obtenir informació sobre alguns mètodes, estratègies i dinàmiques que es segueixen a les aules d’Infantil i Primària pel procés d’ensenyança-aprenentatge de l’escriptura. Investigació que es realitza amb l’objectiu de deixar de banda tota aquella terminologia i concepció despectiva i discriminatòria cap a tots aquells infants que pateixen disgrafia, en particular, o qualsevol altra dificultat de l’aprenentatge, en general.
[eng] Disgrafia, a learning disorder that nowadays affects, though we are not completely conscious, to many children in their development, is the principal topic of this work.
Hereby, which is claimed is to manage to understand better what disgrafia is, what is it about and, from the different methodologies that every educational center uses, to be able to question if these are the most suitable ways and if they are sufficient to attend to all the children who suffer it.
Therefore, the above mentioned disorder is defined in it, and some of its principal characteristics are explained. In addition, there is a part of investigation in which different schools of Majorca are visited, in order to obtain information about some methods, strategies and dynamics that are followed in the classrooms of Infantile and Primary for the process of education - learning of the writing. Investigation that is realized by the aim to leave of side all that terminology and contemptuous and discriminatory conception towards all those children who suffer disgrafía, especially, or any other difficulty of the learning, in general.