[cat] Aquest article vol demostrar la importància de treballar la consciència fonològica a
partir de l’elaboració d’un material en llengua catalana per conèixer el nivell que tenen
els alumnes en aquest camp, constatar les dificultats que es poden trobar i les millores
que s’haurien de seguir per poder iniciar el procés de lectoescriptura en començar
l’Educació Primària. El material, que consta de tres blocs (rima, síl·laba i fonema), ha
estat aplicat a una mostra de 21 infants del CEIP Migjorn (14 d’Educació Infantil i 7
d’Educació Primària). Els resultats són diferents a cada bloc, per tant, ha estat
necessari fer un anàlisi de cada punt i també global. Per concloure, destacar la
importància d’aquest material per poder adquirir uns bons pilars per a la futura
comprensió lectora i expressió oral. S’ha pogut comprovar, però, que la intervenció a
un alumne de NESE ha necessitat un acompanyament específic, donades les grans
dificultats per seguir les instruccions.
[eng] This article wants to show the importance to work the phonological awareness by
creating a material in Catalan to know the phonological awareness level, find the
difficulties and the improvements would have to follow in order to start the literacy
process in Elementary Education. The material, which consists of three parts (rhyme,
syllable and phoneme), it has been applied to 21 students of the Migjorn school (14
from Childhood Education and 7 from Elementary Education). The results are different
in each part, therefore, been necessary to make an analysis of each point and globally.
In conclusion, stressed the importance of this material in order to acquire good pillars
for future reading comprehension and oral expression. It has been shown, however,
that the intervention of a NESE student need a specific accompaniment, given the
great difficulties to follow the instructions.