Inclusión del alumno autista

Show simple item record

dc.contributor.author Caamaño Muñoz-Delgado, Marta
dc.date.accessioned 2017-11-22T09:49:40Z
dc.date.available 2017-11-22T09:49:40Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3633
dc.description.abstract [spa] Con el presente trabajo se pretende dedicar una cuidadosa mirada a los niños con TEA. Mediante una previa contextualización teórica sobre el tema „la inclusión del alumno autista‟, y una posterior investigación sobre tres casos reales de niñosque cursan actualmente primaria, se pretende realizar una comparación descriptiva de las diferencias que presentan en aspectos relacionados con el nivel cognitivo, las relaciones sociales y comunicativas, los intereses y contexto familia-escuela. ca
dc.description.abstract [eng] This work is about to take a careful look to children with ASD. A prior theoretical contextualization on 'the inclusion of autistic students', and a further investigation on three actual cases in children currently enrolled in primary, is intended to make a descriptive comparison between the differences presented in aspects related to the cognitive level, social and communicative relations, interests and family-school context. ca
dc.language.iso spa ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Inclusión del alumno autista ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords autismo ca
dc.subject.keywords escolarización ca
dc.subject.keywords inclusión ca
dc.subject.keywords Trastorno del Espectro Autista ca
dc.subject.keywords comunicación ca
dc.subject.keywords social ca
dc.subject.keywords intereses ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics