[cat]Aquest Treball de Fi de Grau es centra en la importància de l’Atenció Primerenca com a
tal i la seva rellevància dins l’etapa d’Educació Infantil. Aquest estudi pretén donar a
conèixer el valor que té la coordinació entre Atenció Primerenca i Educació Infantil,
així com conèixer els diferents serveis a les Illes Balears i el marc normatiu.
L’Atenció Primerenca treballa dins diferents àmbits: el sanitari, el social i l’educatiu.
Els docents d’Educació Infantil han de tenir una formació en Atenció Primerenca, ja que
comprèn la mateixa franja d’edat (0-6 anys) i és una realitat del dia a dia a les aules;
molts d’infants tenen necessitats especials.
L’Atenció Primerenca s’ha de veure com un servei molt valuós, el qual tots els infants
que necessitin el seu suport l’han de poder aprofitar per tal que puguin rebre
l’estimulació necessària en aquesta franja d’edat per així poder desenvolupar-se al seu
màxim potencial.
Per tal d’arribar a aquestes conclusions s’ha realitzat una recerca d’informació per a la
fonamentació teòrica, el marc normatiu i els serveis de les Illes Balears. A més, s’han
realitzat dues entrevistes a professionals que treballen dins aquest camp
[eng]This Final Degree Project focuses on the importance of Early Attention as such and its
relevance in the kindergarten stage. This study aims to show the value of the
coordination between Early Attention and childhood education as well as to get to know
the different services in the Balearic Islands and the regulatory framework.
Early Attention works in different areas: health, social and educational. Childhood
Education teachers must have training in Early Attention, as it encompasses the same
age range (0-6 years) and it represents a reality of everyday life in the classroom —
many children have special needs.
Early Attention must be seen as a very valuable service, which all children who need its
services should be able to have access to, so they can receive the necessary stimulation
in this age to develop to their full potential. To reach these conclusions, an information
research for the theoretical foundation has been conducted, as well as the regulatory
framework and an explanation of the Balearic Islands services. In addition, two
interviews with professionals who work in this field have been elaborated