Ensenyament i aprenentatge de l’ortografia de la primera llengua (L1)

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Ribas Martín, Cristina
dc.date.accessioned 2017-12-15T08:36:54Z
dc.date.available 2017-12-15T08:36:54Z
dc.date.issued 2017-12-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3953
dc.description.abstract [cat] El present treball de final de grau tracta el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’ortografia de la primera llengua. Per fer-ho, es presenten tretze activitats amb objectius diversos: treballar les normes ortogràfiques, practicar l’ortografia i reforçar l’aprenentatge. Aquesta proposta didàctica parteix d’un marc teòric el qual defensa la necessitat d’allunyar l’ensenyament de l’ortografia dels mètodes tradicionals i, per tant, les activitats s’emmarquen en un context constructivista i de treball cooperatiu on la reflexió i la recerca del perquè són elements fonamentals de l’aprenentatge. A més, aquest treball ve a suplir una mancança: la inexistència d’un recull d’activitats fonamentades dirigides a treballar l’ortografia des d’una metodologia actual. Amb tot, esdevé essencial que els docents realitzin pràctiques significatives pels infants i que s’allunyin dels tradicionals quadernets i llibres de text. ca
dc.description.abstract [eng] The final degree project deals with the teaching-learning process of the first language orthography. In order to do this, thirteen activities with different objectives are presented: to work the orthographic norms, to practice orthography and to reinforce the learning. This didactic proposal starts from a theoretical framework which defends the necessity to distance teaching orthography from the traditional methods and, therefore, the activities are framed in a constructivist and cooperative work context where the reflexion and the investigation of why are fundamental elements of learning. In addition, this work comes to fill a lack: the non-existence of a substantiated activities compilation aimed at orthography work from a current methodology. In conclusion, it is essential that teachers carry out meaningful practices for children and that they move away from traditional booklets and textbooks. ca
dc.language.iso spa ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Ensenyament i aprenentatge de l’ortografia de la primera llengua (L1) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords ortografia ca
dc.subject.keywords activitats ca
dc.subject.keywords metodologia ca
dc.subject.keywords llengua ca
dc.subject.keywords primària ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics