dc.contributor |
Tur Ferrer, Gemma |
|
dc.contributor.author |
Ribas Martín, Cristina
|
|
dc.date.accessioned |
2017-12-15T08:36:54Z |
|
dc.date.available |
2017-12-15T08:36:54Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3953 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de final de grau tracta el procés d’ensenyament-aprenentatge de
l’ortografia de la primera llengua. Per fer-ho, es presenten tretze activitats amb objectius
diversos: treballar les normes ortogràfiques, practicar l’ortografia i reforçar l’aprenentatge.
Aquesta proposta didàctica parteix d’un marc teòric el qual defensa la necessitat d’allunyar
l’ensenyament de l’ortografia dels mètodes tradicionals i, per tant, les activitats s’emmarquen
en un context constructivista i de treball cooperatiu on la reflexió i la recerca del perquè són
elements fonamentals de l’aprenentatge. A més, aquest treball ve a suplir una mancança: la
inexistència d’un recull d’activitats fonamentades dirigides a treballar l’ortografia des d’una
metodologia actual. Amb tot, esdevé essencial que els docents realitzin pràctiques
significatives pels infants i que s’allunyin dels tradicionals quadernets i llibres de text. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The final degree project deals with the teaching-learning process of the first language
orthography. In order to do this, thirteen activities with different objectives are presented: to
work the orthographic norms, to practice orthography and to reinforce the learning. This
didactic proposal starts from a theoretical framework which defends the necessity to distance
teaching orthography from the traditional methods and, therefore, the activities are framed in
a constructivist and cooperative work context where the reflexion and the investigation of
why are fundamental elements of learning. In addition, this work comes to fill a lack: the
non-existence of a substantiated activities compilation aimed at orthography work from a
current methodology. In conclusion, it is essential that teachers carry out meaningful practices
for children and that they move away from traditional booklets and textbooks. |
ca |
dc.language.iso |
spa |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Ensenyament i aprenentatge de l’ortografia de la primera llengua (L1) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
ortografia |
ca |
dc.subject.keywords |
activitats |
ca |
dc.subject.keywords |
metodologia |
ca |
dc.subject.keywords |
llengua |
ca |
dc.subject.keywords |
primària |
ca |