[cat]La teoria de les Intel·ligències Múltiples de Gardner explica que existeixen vuit intel·ligències
i que aquestes es desenvolupen en major o menor mesura a cada individu. Iindica que no és
suficient mesurar la capacitat de les persones només amb els àmbits lingüístics i matemàtics
com s’ha fet tradicionalment sinó que s’ha d’atendre i respectar aquestes potencialitats
individuals per aconseguir una atenció a la diversitat des de la inclusió i des d’un punt de vista
positiu.
En l’actualitat ens trobam amb una metodologia educativa d’avantguarda basada amb els
ambients preparats d’aprenentatge. L’infant, amb la necessitat innata per aprendre ha de tenir
la llibertat per explorar, manipular, moure’s, observar, etc. partint dels seus interessos,
necessitats individuals i respectant els ritmes propis, en definitiva que sigui el vertader
protagonista del seu aprenentatge.
Aquest treball de final de grau pretén demostrar que la metodologia dels ambients preparats
d’aprenentatge, que possibiliten el treball autònom, lliure i per tant natural i voluntari de tots
els infants, dona resposta a les diverses intel·ligències de cada infant, potenciant les capacitats
més destacades i partint d’aquestes per treballar també les altres.
[eng]According to Gardner’s theory of Multiple Intelligences, humans have eight intelligences and
these are developed to a greater or lesser extent to each individual. He defense is not enough
focus only on linguistic and logical-mathematical abilities as it has been done traditionally.
It’s important respect and promote these individual potentialities to get attention to diversity.
Currently, we have an avant-garde educational methodology: learning environments. Child
have an inherent need to learn. So he has to have the liberty to explore, manipulate, observe,
etc. according to his interest and respect his learning speed. That is, the child like the
protagonist in the learning process.
This dissertation want to demonstrate that learning environments (defense autonomous work,
free and of course natural) is a good way to respect multiple intelligences.