[cat] La creativitat en si mateixa porta intrínseca l'exploració, la producció i la innovació. L' educació de manera tradicional ha estat arrelada sobre pilastres de coneixement unidireccional, desvinculades de la comunicació horitzontal. Cal abandonar l' òptica sectorial i començar a treballar d'una manera més integra i grupal en el mateix procés d' ensenyament aprenentatge. Aquesta inflexió en l' organització del treball suposa la necessitat del treball interdepartamental, i això és precisament el que cal potenciar als centres. No només hem de parlar d' espais de treball i inventiva, atractius per als joves, sinó que també ho han de ser per als equips docents. Una bona gestió en aquest darrer grup es l'inici de la fractura que restringeix vincles entre matèries si bé de manera parcial. I això precisament es el que amb aquesta proposta de treball es vol presentar, un programa dintre el marc de les TIC vinculat a les noves eines de coneixement i gestió vigents als centres anomenat TIP (treball interdepartamental), que de manera informal i sense complicacions, pretén organitzar les propostes entre departaments fomentant la metodologia creativa, d'una manera lliure i d'interessos pràctics. Reconeixent en la naturalesa de tot procés de canvi el treball cooperatiu com a eix principal.