[cat] Aquest projecte parteix de la manca de coneixement que existeix actualment en
la nostra societat sobre dieta i cuina, i en com es pot aplicar a un centre amb
els recursos necessaris.
Per plantejar el projecte, el qual es justifica a l'apartat següent, es va fer un
estudi sobre la situació actual tan a nivell local de les Illes Balears, com fins i tot
a nivell internacional, dels problemes i conseqüències que suposa aquesta
manca de coneixement.
Principalment, els problemes més importants es relacionen amb l'obesitat que
existeix a l'Estat espanyol i concretament a les Illes Balears. Les
conseqüències tan econòmiques com socials són molt negatives en qualssevol
territori i no es troba una solució òptima per pal·liar aquesta situació. Encara
que existeixen programes a altres nivells educatius, és necessari establir un
projecte a nivell de ESO, per donar continuitat als programes ja existents fins
que l'alumne adquireixi la seva maduresa com a persona competent en tots els
àmbits de la vida.
Per a desenvolupar aquest projecte, ens basem en dos aspectes educatius
clau. Per una banda donar un enfocament competencial als coneixements
bàsics de cuina a partir de les competències bàsiques, com es pot veure a
l'exemple de proposta que es troba més endavant. I per altra banda, fer una
proposta interdisciplinar per tal de relacionar les àrees indispensables per a
formar-se en dieta i cuina d'una manera competent, que són la Física i Química
i la Biologia i Geologia. El nombre d'àrees pot incrementar-se si el projecte es
duu a terme amb èxit.
1
Per deixar constància de la meva experiència personal, es presenten els
resultats obtinguts amb un grups d'alumnes de Ciències Experimentals, de
primer de Batxillerat a l'IES Sa Colomina.