[cat] Aquest Treball de Fi de Màster està basat en la recerca d'informació sobre la discapacitat sensorial, més concretament, la visual. I una vegada analitzada aquesta discapacitat, incloure-la dins del grup-classe, és a dir, integrar en la seva totalitat l'alumne amb discapacitat o deficiència amb la resta dels seus companys d'estudi.
Les classes d'Educació Física són les millors per a aquesta integració total de l'individu, ja que permeten que l'alumne invident pugui "jugar" directament amb la resta dels companys, interactuant d'aquesta manera amb tots els membres del grup-classe.
I que millor que utilitzar un esport com és el Judo per a educar. Mitjançant els valors del Judo, com ara, el respecte, l'autocontrol, l'amistat, la sinceritat, la cortesia, etc., els alumnes aprenen aquest codi, no només per a l'escola o l'institut, sinó que també ho aprenen per a la vida diària.
I amb aquest codi moral aprés gràcies al Judo, l'alumne discapacitat podrà acoblar-se totalment als seus companys, ja que pràcticament no hi ha diferència entre un practicant del judo vident a un invident.
És a dir, mitjançant la pràctica del judo, aconseguir assolir les Competències Bàsiques de l'educació i, millorar així, la qualitat de vida de l'alumnat.