[cat] El treball, titulat Foment a la lectura, s'inicia amb un comentari sobre quin és
l'estat de la qüestió a tractar, comentant alguns dels estudis que es duen a
terme per a coneixer-ne dades: Hàbits de lectura i compra de llibres en
Espanya, des de la "Federación de Gremio de Editores de España", "Dirección
General del Libro" i "Archivos y Bibliotecas del Ministerio de Cultura"; hàbits de
lectura del joves espanyols amb edats compreses entre 15 i 16 anys, des del
CIDE.
La proposta presentada, busca noves eines i camins per a que la lectura passi
a ser una activitat d'oci per al joves, que l'alumnat així com avanci en l'etapa
d'Educació Secundària Obligatòria vagi adquirint uns fonaments que l'ajudin a
reconèixer autors que li agradin, temàtiques interessants per a ells, recursos
que útils i estratègies lectores per a poder convertir-se en un lector competent.
A més d'això, es proposen una sèrie d'activitats per a l'alumnat que es troba en
l'etapa de secundària: destinades a ser treballades a nivell d'aula; destinades a ser treballades a nivell de centre; destinades a ser treballades a nivell individual. Siguin quines siguin les activitats elegides per a treballar, les lectures que es
proposen no només pertanyen al departament de Llengua i literatura catalana,
Lengua y literatura castellana i Anglès, sinó a tots els del centre, de totes les
matèries que engloba el currículum acadèmic.
A més del foment de la lectura, les activitats tenen un segon objectiu no menys
important que el primer, i és intentar millorar el clima del centre en general,
unint als estudiants, professorat, equip directiu, i qualsevol membre del centre
en activitats comunes, i on tots i cadascun d'ells, puguin ser partícips.