[cat] La importància de la innovació educativa radica en la forta evolució de la nostra
societat, una societat moderna i avançada a la que el nostre sistema
d’ensenyament, encara no esta prou adaptat. La idea de reinventar el nostre
sistema d’ensenyament no és fàcil, ja que provenim d’un model educatiu
tradicional molt arrelat. No obstant, aquest document de proposta no és més
que un mer intent a l’hora introduir un canvi en la metodologia educativa,
concretament a l’hora d’impartir les ciències socials. L’ensenyament
d’assignatures com la història o la geografia és un tan complicada, entre altres,
per el seu nivell d’abstracció, fet que dificulta la seva comprensió i
aprenentatge, i el seu poc valor i escassa utilitat, que comporta una falta
d’interès i motivació vers aquestes matèries.
Les formes d’innovació en l’àrea de les ciències socials actualment són moltes,
no obstant, l’objectiu d’aquest projecte, centrat concretament en l’ensenyament
de la geografia, es basa en la lectura i la interpretació del paisatge com a base
a l’hora conèixer quins són els elements que articulen l’espai, com
s’interrelacionen i donant a conèixer a l’alumne els valors que el caracteritzen.