[cat] Aquest treball exposa una possible implementació d'un entorn
d'aprenentatge significatiu a una aula d'educació secundària a partir d'unes
eines i recursos de programari i maquinari lliures, així com gràcies a la lliure
circulació de continguts per la xarxa tant d'aquest programari com de la
documentació necessària per formar tant a professorat com a l'alumnat. La
proposta concretament està basada en el programari lliure 'Scratch for Arduino'
i les plaques de prototipat 'Arduino' amb llicència de maquinari lliure. Es fa una
relació dels avantatges d'aquestes dues plataformes per el que fa a les
característiques que poden ser essencials per crear un entorn d'aprenentatge
significatiu i una comparació amb altres propostes comercials per el que fa tant
a cost com a accessibilitat dels recursos necessaris. Finalment es fa una
exposició sobre les impressions i resultats extrets gràcies a haver portat a la
pràctica una gran part de la proposta durant les pràctiques del 'Master de
formació del professorat' realitzades a l'IES Sant Agustí per part de l'autor.