[cat] Els informes d'avaluació nacionals i internacionals duts a terme durant
els darrers anys, mostren que els estudiants d'avui dia obtenen resultats molt
baixos en l'assignatura de matemàtiques. Aquest fet, que fomenta la
preocupació de la societat per l'ensenyament que reben els alumnes, ha fet
que augmenti la investigació en aquest àmbit.
La investigació en educació matemàtica ha revelat que el baix rendiment
acadèmic en aquesta matèria és degut al fet que els estudiants tenen una visió
negativa de la mateixa. La majoria de l'alumnat veu les matemàtiques com una
assignatura molt difícil i avorrida, la qual cosa crea la seva desmotivació, fent
que es sentin incapaços d'aprovar-la.
Aconseguir la motivació i l'interès de l'alumnat per les matemàtiques no
és un objectiu fàcil d'assolir, hi ha molts factors a tenir en compte referents al
professor, a l'alumne i, fins i tot, a l'ambient on es produeix l'aprenentatge. És
per això que es proposa el laboratori de matemàtiques com un recurs per
aconseguir-ho, ajudant a la realització de la tasca docent.
El laboratori de matemàtiques, juntament amb les activitats que es
poden dur a terme en ell, ajuda a deixar enrere la metodologia tradicional,
passant a una més innovadora que promou la motivació dels alumnes.
Mitjançant l'aplicació d'aquestes activitats, més interessants pels estudiants, es
pretén canviar la visió que tenen sobre l'assignatura, a la vegada que s'intenta
millorar el seu rendiment acadèmic.