Viure l’escola des de la infància: la qualitat de vida dels infants tutelats per protecció de menors

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Pérez Bustos, Raquel
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-05-28T13:38:59Z
dc.date.available 2018-05-28T13:38:59Z
dc.date.issued 2018-05-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146314
dc.description.abstract [cat] El nombre d’infants tutelats per protecció de menors és elevat a l’Estat Espanyol. El sistema educatiu no contempla unes mesures preventives d’acollida o suport d’aquests infants a les escoles, motiu pel qual poden passar inadvertits durant gran part de la seva vida escolar. Conèixer com viuen l’escola ordinària els infants tutelats per protecció de menors ens permetrà identificar la seva qualitat vida (Schalock & Verdugo, 2003), i establir unes bases empíriques sobre l’experiència real d’aquests nens i nenes. Per això, es parteix d’una metodologia qualitativa, basat en estudi de casos, amb tres fonts de recollida de dades: observacions no participants, entrevista no estructurada als infants i entrevistes semi-estructurades a les tutores d’aula. Els participants són dos nens, de 5 i 7 anys, escolaritzats al cicle d’Educació Infanti, que es troben en situació d’acolliment familiar i acolliment residencial, respectivament. Els resultats ens mostren la necessitat de tenir en compte la metodologia del centre educatiu per poder analitzar la qualitat de vida escolar, a més de la necessitat d’un canvi en el sistema administratiu que garanteixi el suport humà als infants amb mancances emocionals i conductuals. ca
dc.description.abstract [eng] The number of children in guardianship is high in Spain. Educational system doesn’t consider any measure foster care measures or any support to this children at the school, reason why they can become unnoticed during a big part of their school life. Knowing how children in guardianship live the ordinary school will let us identify their life quality (Schalock & Verdugo, 2003), and it let us establish an empirical foundation about the real experiences of these kids. For that reason, this study is built on a qualitative methodology, based on several case studies, with three data collection sources: non-participating observations, unstructured interviews to the children and semi-structured interviews to the classroom tutor. The sample consisted of two children of 5 and 7 years old, in early childhood education, which are in foster care and residential care situations, respectively. The results show us the need to take into account the educational school methodology to analyze the quality of school life. Moreover we need a change in the administration that it will guarantee a human support to the children who have emotional and behavioral gaps. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Infants tutelats ca
dc.subject.other Qualitat de vida ca
dc.subject.other Acolliment ca
dc.subject.other Resposta educativa ca
dc.subject.other Investigació qualitativa ca
dc.title Viure l’escola des de la infància: la qualitat de vida dels infants tutelats per protecció de menors ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:36:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics