La pedagogia sistèmica: l’enfocament global de l’educació

Show simple item record

dc.contributor Vidal Llabrés, Margarita
dc.contributor.author Pagán Tomàs, Marta
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T08:01:16Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146782
dc.description.abstract [eng] The Systemic Pedagogy focuses on the importance of the student’s education inside a context; at an educational, social, family, political, religious and cultural level. It is focused on the experiences that can be learned through past generations. Students are considered part of an interrelated system and it takes into account the emotional factor of the system to which they belong and the bond that children have with their parents. This paper studies the aspects that characterize this pedagogy, collecting for and against points of view that some experts defend, and presents a personal thought based on the information collected as well as a teaching proposal designed to put into practice in a Spanish high school; with the aim of resolving whether this systemic pedagogy could be a viable option that would meet the needs that the Spanish educational system has. Finally, the paper concludes with a summary of the complete study and the conclusions obtained from this process. ca
dc.description.abstract [cat] La pedagogia sistèmica es centra en la importància en la educació d’un alumne en el seu context; tant a nivell familiar, educatiu, social, como a nivell polític, religiós o cultural. Està orientada als aprenentatges que es poden obtenir de les generacions anteriors. Considera als alumnes part d’un sistema interrelacionat, té en compte el factor sentimental del sistema al qual pertanyen i al vincle que els nens tenen amb els seus pares. Aquest treball estudia els aspectes que caracteritzen aquesta pedagogia, recollint els punts de vista a favor i en contra que alguns estudiosos defenen, i presenta una reflexió pròpia a partir de la informació recollida així com una proposta didàctica pensada per tal de posar en pràctica a un institut espanyol; tot amb l’objectiu de determinar si aquesta pedagogia sistèmica podria ser una opció viable que donés resposta a les necessitats que el sistema educatiu espanyol té. Per acabar, el treball conclou amb una recapitulació de tot l’estudi realitzat i amb les conclusions obtingudes del procés. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Pedagogia sistèmica ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Vincles generacionals ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Constel·lacions ca
dc.subject.other Familiars ca
dc.title La pedagogia sistèmica: l’enfocament global de l’educació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:17:27Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics