[cat] Aquest document pretén fer una revisió dels aspectes més rellevats relacionats
amb la família i l’escola com agents educatius i socialitzadors. Es veuran
aspectes com la importància de la socialització, les característiques de les
famílies, la realitat educativa a les Illes Balears i la relació família-escola. Es
parlarà dels principals models d’intervenció social en que es basa la proposta
així com del concepte de resiliència com a aspecte positiu a treballat des de
l’escola. També es farà una revisió dels principals programes de competències
parentals que es duen a terme a les Illes Balears i algunes experiències
educatives en la implementació de programes d’aquest tipus.
A rel d’aquesta revisió, es proposa implementar un programa de competències
emocionals, educatives i parentals des del centre educatiu dirigit als pares i
mares dels joves de 1er d’ESO. Es preveu posar en marxa aquesta iniciativa
entre el centre educatiu i els Serveis Socials. Per a l’aplicació d’aquesta
proposta a nivell didàctic, es planteja impartir als alumnes de formació
professional d’animació sociocultural i turística, una unitat didàctica sobre
competències parentals emmarcada dins el mòdul professional d’intervenció
socioeducativa en joves amb l’objectiu de formar-los. A la unitat didàctica
s’inclourà la formació especialitzada del programa, realitzada pels seus
creadors, i la participació dels alumnes en algunes de les sessions que es
duran a terme amb els pares i mares durant la implementació del programa.