dc.contributor |
Jacob Abad, Karen Lesley |
|
dc.contributor.author |
Bernad Sureda, Maria Antònia
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-08T10:30:36Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146803 |
|
dc.description.abstract |
[eng] This paper explores the role of collaborative and cooperative learning and contentbased
instruction by means of a communicative approach taking into account the
students' willingness to communicate in foreign language learners and how it might
affect the students’ motivation and anxiety. A small case study has been conducted
in a State Secondary School in Porto Cristo, Majorca, with a total of 47 Spanish
adolescent learners of English (N=27) in 4th ESO and (N=20) in 1st baccalaureate.
Participants have been first of all observed and then given a questionnaire on
motivation and anxiety, based on the observational/qualitative data obtained. The
practicum teacher has also used an observation sheet paying special attention to
their IDs. Gradually the content has been introduced in class and at the very end of
this project students have answered another questionnaire regarding their degree
of motivation and satisfaction in the content-based activities. |
ca |
dc.description.abstract |
[cat] Aquest article explora el paper de l'aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu i la
instrucció basada en el contingut per mitjà d'un enfocament comunicatiu tenint en
compte la disposició per comunicar-se en estudiants de llengües estrangeres i
com podria afectar la motivació i l'ansietat dels estudiants. Un estudi petit ha estat
dut a terme en una escola de secundària pública a Porto Cristo, Mallorca, amb un
total de 47 estudiants espanyols adolescents estudiants d'Anglès (N = 27) a 4t
d'ESO i (N = 20) a 1r de batxillerat. Els participants han estat en primer lloc
observats i després han contestat un qüestionari sobre la motivació i l'ansietat
basat amb les dades observacionals/qualitatives obtingudes. La professora de
pràctica també ha utilitzat un full d'observació prestant especial atenció a les
diferències individuals. A poc a poc, el contingut s'ha introduït en la classe i en el
final d'aquest projecte els estudiants han respost a un altre qüestionari pel que fa
al seu grau de motivació i satisfacció en les activitats basades en contingut. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Willingness to communicate (WTC) |
ca |
dc.subject.other |
Collaborative learning |
ca |
dc.subject.other |
Communicative language teaching (CLT) |
ca |
dc.subject.other |
Content-based instruction (CBI) |
ca |
dc.subject.other |
Individual Differences (IDs) |
ca |
dc.title |
Raising Students’ Willingness to Communicate through Collaborative Learning: a Content-Based Approach in EFL Contexts |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:24:04Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|