Institutional Repository

“Tiza y viñetas” Treballant multi competencialment. Bloc educatiu per a la introducció de tècniques de còmic al procés d’ensenyament-aprenentatge a educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Caimari Chamorro, Maria Antònia
dc.contributor.author Vadell Garau, Bernardo
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T07:15:06Z
dc.date.available 2018-06-11T07:15:06Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146824
dc.description.abstract [cat] El còmic és present a tots els països i cultures i el seu codis són entesos per tots els joves venguin d’on venguin. A dia d’avui els joves estan acostumats a la cultura audiovisual. Per què no podem aprofitar aquesta universalitat en profit d’una bona docència? El còmic com a mitjà de expressió és multidisciplinari, toca moltes competències claus i les seves dimensions, i fomenta la creativitat, un del pilars en que s’ha de fonamentar l’educació moderna. La realització d’un còmic implica tot un seguit de tasques com són l’establiment d’una idea, la recollida d’informació sobre el tema a tractar, la realització d’un guió, la planificació, presa de decisions, distribució i seqüenciació en vinyetes, etc. La realitat a l’interior d’un aula és que està conformada per una gran heterogeneïtat de membres, representada en diferents cultures, idiomes i costums, ,la diversitat de l’alumnat es veu també en la existència de alumnes amb necessitats especials, que fan que el docent tengui que adaptar el seu missatge a diferents nivells. El còmic permet atendre a la diversitat, podem realitzar activitats amb còmics que ens permetran una millor integració dels alumnes nouvinguts que tenen dificultats amb l’ idioma, també és un bon instrument per als alumnes amb problemes de comprensió lectora o dificultats auditives. L’objectiu d’aquest treball és la realització d’un bloc educatiu on es posi a l’abast de la comunitat educativa, la informació necessària per a treballar amb aquest tipus de tècniques. Aquest bloc explicarà perquè és una bona elecció la utilització d’aquestes tècniques, com és fa un còmic, quins recursos es poden fer servir, ja siguin bibliogràfics o digitals, així com a propostes docents per a diferents assignatures, etc. En cap moment l’ intenció és que el visitant del bloc dibuixi bé, per això ja hi ha altres disciplines, sino posar al seu abast tota l’ informació necessària per a fer servir de manera adequada aquest mitjà de comunicació universal sigui quin sigui el seu nivell artístic i l’assignatura a tractar. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Còmic ca
dc.subject.other Bloc ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other TIC ca
dc.title “Tiza y viñetas” Treballant multi competencialment. Bloc educatiu per a la introducció de tècniques de còmic al procés d’ensenyament-aprenentatge a educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:32Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics