[cat] Actualment vivim en un context de canvi tecnològic permanent, en un
món on la clau del progrés és la innovació i l’escola no sembla estar preparada
per a fer-hi front. Els models d’ensenyament tradicionals han quedat obsolets,
no necessitam alumnes capaços de memoritzar continguts, sinó capaços de
cercar estratègies per a resoldre problemes. Estudis demostren que l’alumnat
aprèn més quan adopta un paper actiu. Amb aquest treball es proposa un nou
enfocament a partir de l’alfabetització científica. Aquesta metodologia centra
tots els seus esforços en afavorir la integració de la cultura científica i
tecnològica a tots els ciutadans, a través d’una educació general per a millorar
el benestar social. Per tant l’objectiu és donar un nou enfocament de
l’ensenyament en ciències, especialment en biologia i geologia, a partir de
l’alfabetització científica i l’aprenentatge cooperatiu.
[eng] At present we are living in a context of constant technological change, in
a world where innovation is the key to progress and the school does not seem
to be prepared to deal with them. The traditional teaching models have become
obsolete, we need no longer able students memorize content but able to find
strategies to solve problems. Studies show that students learn more when it
takes an active role. This paper proposes a new approach based on scientific
literacy. This methodology aims to promote the integration of scientific and
technological culture for all citizens through general education to improve social
welfare. Therefore the aim is to give a new approach to teaching science,
especially biology and geology, based on scientific literacy and cooperative
learning.