[cat] La investigació portada a terme en el següent treball tracta sobre un dels
dispositius tecnològics més utilitzats en la nostra societat d'avui en dia, però
que per diversos motius encara no ha entrat amb força a l'àmbit educatiu.
Estam parlant dels dispositius mòbils.
Els objectius de la investigació es basen en realitzar una anàlisi de la situació
actual dels dispositius mòbils com a eina educativa, per després realitzar un
estudi de camp mitjançant la investigació-acció que permeti obtenir dades i
evidències sobre l’ús del mateix com a recurs educatiu. A partir de tota aquesta
informació obtinguda, es pretenen recollir una sèrie d'orientacions que permetin
guiar als docents que tinguin la intenció d'utilitzar els dispositius mòbils com a
recurs educatiu a l’aula.
L'elecció d'aquesta temàtica recau en el fet que el mateix investigador pretén
millorar la pròpia tasca educativa introduint en aquesta nous recursos que
permetin als alumnes adquirir les competències i els continguts curriculars
pertinents.
Com ja hem dit, l'estudi portat a terme s'emmarca en la metodologia de la
investigació-acció i els instruments utilitzats per a la recollida de dades es
basen en l'observació directa (en concret i pel cas que ens ocupa, fent ús de
notes de camp) i la realització d'un grup de discussió. D'aquesta manera es
pretén aconseguir informació sobre l'ús del dispositiu mòbil a l'aula en un
entorn natural.
La principal conclusió de la investigació portada a terme és que l’ús dels
dispositius mòbils com a recurs educatiu a l’aula ens pot brindar l’oportunitat de
treballar d’una nova manera part dels continguts i competències que l’alumnat
ha d’assolir. Però la introducció d’aquests aparells no pot ser mai una tasca
improvisada, sinó que necessitem una programació que reculli els aspectes
fonamentals de la seva posada en pràctica.