[cat] La sortida didàctica és un dels múltiples recursos existents per fer efectiu el
procés d'ensenyament-aprenenentatge establert entre els docents i els discents
en l'educació. Són molts els autors que creuen que l'aprenentatge complet
s'assoleix a través de la sortida didàctica. Per tant, mereix especial atenció
aquest tema, ja que el coneixement i l'experiència, la teoria i la pràctica, l'aula i
el camp, esdevenen necessàriament complementaris per assolir l'objectiu final:
l'aprenentatge.
Tenint en compte l'exposat anteriorment, el present treball consisteix en la
proposta d'ensenyar Ciències Socials a través de la metodologia de la sortida
didàctica, tot centrant l'estudi al context de la LOMQE i del currículum d'ESO a
les Illes Balears, ja que els cursos d'aplicació seran de 1r d'ESO, on des del
curs 2015-2016 ja es ve aplicant aquesta nova Llei. Així doncs, el que es pretén
transmetre en aquest treball és una triple proposta de sortides didàctiques per
Son Real (Santa Margalida, Mallorca) com a metodologia per ensenyar
Geografia i Història. Concretament, per ensenyar continguts de Geografia
Física, de Prehistòria, i de representació de la Terra.