[cat] Per a solucionar el problema de l’alt percentatge d’atur juvenil que tenim
al país, es va introduir la Formació Professional Dual, que combina part de la
formació dels alumnes en un centre educatiu i part de formació en un lloc de
treball de manera remunerada, sent així una proposta atractiva cap a la
joventut.
La formació en un centre educatiu la realitzen professionals de
l’educació i la formació en un centre de treball la realitzen professionals
d’empresa. Mitjançant l’avaluació de manera conjunta han d’assegurar que els
alumnes assoleixen el nivell de qualificació professional adequat. Des del
centre educatiu el professor duu a terme la programació, ensenyança i
avaluació dels coneixements però és difícil controlar i avaluar que al lloc de
feina els alumnes assoleixin els coneixements mínims ja que el responsabletutor
de l’alumne en el lloc de feina no és un professional de l’educació, per
això la proposta d’aquest treball anirà encaminada a crear un model de protocol
pel responsable-tutor que li serveixi de guia de formació i seguiment dels
alumnes en el lloc de feina.
Aquesta guia pretén apropar el sistema educatiu i el sistema laboral, per
una banda des del centre educatiu s’elaboren un seguit de continguts
procedimentals i actitudinals que han d’assolir els alumnes en el lloc de feina,
facilitant la tasca de supervisió al responsable-tutor de l’empresa i per altra
banda, des del centre de treball es segueix una guia per completar un informe
detallant l’evolució dels alumnes en el lloc de feina, així el tutor del centre de
treball podrà avaluar el compliment dels mòduls professionals corresponents.
És una manera de traslladar el sistema educatiu al món laboral ja que les
persones estem en formació constant durant tota la nostra vida.