[cat] L’ésser humà ha estat vivent fins a dia d’avui seguint un model que resulta
insostenible i, per aquest fet, la necessitat d’incorporar canvis que ens condueixin
cap a un desenvolupament sostenible s’està incrementant notablement dins la
societat, tot i que encara queda molt de camí per recórrer. Per aquesta raó cal
ensenyar als més joves tots aquells coneixements, valors i criteris de
sostenibilitat que ajudin a aconseguir aquest propòsit, i l’eina més potent de totes
per aconseguir crear aquesta conscienciació social sobre la problemàtica
ambiental és l’educació.
Per tot això, aquest treball pretén col·laborar en l’assoliment d’aquesta fita
utilitzant l’educació ambiental i per a la sostenibilitat com a arma per donar una
passa més cap al futur sostenible a partir de l’elaboració d’una proposta didàctica
per ambientalitzar centres educatius mitjançant l’elaboració d’un projecte de
recerca per part dels alumnes amb la intenció de fomentar en ells la
conscienciació i capacitació cap al desenvolupament sostenible. Es centra en
crear una experiència educativa que desenvolupi en els participants la capacitat
d’autoreflexió i autocrítica sobre els seus actes quotidians i els grans efectes
negatius que poden tenir sobre la natura que els envolta, podent despertar així
la consciència ambiental que pot encaminar als joves a adquirir actituds i hàbits
més respectuosos i equilibrats amb l’ambient, el que, finalment, farà del propi
centre educatiu un edifici que funcioni baix criteris més sostenibles.