dc.contributor |
Navarro Alorda, Maria Margalida |
|
dc.contributor.author |
Ramis Cerdà, Rafael
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T09:00:50Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146948 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El Treball s’endinsa en el camp de l’educació emprenedora i pretén acostar
els conceptes d’emprenedoria i emprenedoria social als alumnes de la darrera
etapa de l’Educació Secundària Obligatòria. El coneixement d’aquests ha de
mostrar la possibilitat de l’autoocupació com a sortida laboral autogestionada i
vàlida davant l’actual situació d’elevat atur juvenil. Nombrosos estudis
remarquen la importància de l’esperit emprenedor mitjançant l’educació com a
competència bàsica per a l’acció, ja sigui ètica, econòmica, laboral o afectiva.
El treball ofereix una proposta metodològica activa i participativa amb una
programació d’activitats emmarcades dintre del Pla d’Orientació AcadèmicProfessional.
Així, aquesta té com a objectiu fomentar l’autoconeixement i la
iniciativa personal i/o empresarial des d’un punt de vista participatiu i social per
a què els alumnes aprenguin a conèixer-se a ells mateixos i alhora, siguin
capaços de portar endavant projectes emprenedors, els quals els facilitin la
presa de decisions a l’hora de definir els seus itineraris acadèmic-professionals.
Els alumnes de 4rt d’ESO treballaran aspectes com el treball en equip,
l’aprenentatge cooperatiu, la negociació i resolució de conflictes, la creativitat i
la innovació, així com també les habilitats psicosocials i de comunicació. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Work is entered in the field of entrepreneurship education and aims to bring
the concepts of entrepreneurship and social entrepreneurship to students in the
last stage of secondary education. Knowledge of these must show the ability to
self-employment and self-managed work out as valid despite the current high
youth unemployment. Numerous studies highlight the importance of
entrepreneurship through education as a core competency for action, whether
ethical, economic, labor or emotional. The paper provides a methodological approach with active and participatory
program of activities framed within the Plan Guidance Academic-Professional.
Thus, it aims to promote self-knowledge and personal initiative and / or from a
business standpoint and social participation so that students learn to know
themselves and at the same time, be able to carry out entrepreneurial projects,
which facilitate the decision making in defining their academic and professional
paths. The students of 4th ESO work areas such as teamwork, cooperative
learning, negotiation and conflict resolution, creativity and innovation, as well as
psychosocial and communication skills. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Autoconeixement |
ca |
dc.subject.other |
Educació emprenedora |
ca |
dc.subject.other |
Esperit emprenedor |
ca |
dc.subject.other |
Emprenedoria social |
ca |
dc.subject.other |
Autoocupació |
ca |
dc.title |
Autoconeixement i Emprenedoria: L’Educació emprenedora com a eina d’orientació acadèmica i professional. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:42Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|