Autoconeixement i Emprenedoria: L’Educació emprenedora com a eina d’orientació acadèmica i professional.

Show simple item record

dc.contributor Navarro Alorda, Maria Margalida
dc.contributor.author Ramis Cerdà, Rafael
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-13T09:00:50Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146948
dc.description.abstract [cat] El Treball s’endinsa en el camp de l’educació emprenedora i pretén acostar els conceptes d’emprenedoria i emprenedoria social als alumnes de la darrera etapa de l’Educació Secundària Obligatòria. El coneixement d’aquests ha de mostrar la possibilitat de l’autoocupació com a sortida laboral autogestionada i vàlida davant l’actual situació d’elevat atur juvenil. Nombrosos estudis remarquen la importància de l’esperit emprenedor mitjançant l’educació com a competència bàsica per a l’acció, ja sigui ètica, econòmica, laboral o afectiva. El treball ofereix una proposta metodològica activa i participativa amb una programació d’activitats emmarcades dintre del Pla d’Orientació AcadèmicProfessional. Així, aquesta té com a objectiu fomentar l’autoconeixement i la iniciativa personal i/o empresarial des d’un punt de vista participatiu i social per a què els alumnes aprenguin a conèixer-se a ells mateixos i alhora, siguin capaços de portar endavant projectes emprenedors, els quals els facilitin la presa de decisions a l’hora de definir els seus itineraris acadèmic-professionals. Els alumnes de 4rt d’ESO treballaran aspectes com el treball en equip, l’aprenentatge cooperatiu, la negociació i resolució de conflictes, la creativitat i la innovació, així com també les habilitats psicosocials i de comunicació. ca
dc.description.abstract [eng] Work is entered in the field of entrepreneurship education and aims to bring the concepts of entrepreneurship and social entrepreneurship to students in the last stage of secondary education. Knowledge of these must show the ability to self-employment and self-managed work out as valid despite the current high youth unemployment. Numerous studies highlight the importance of entrepreneurship through education as a core competency for action, whether ethical, economic, labor or emotional. The paper provides a methodological approach with active and participatory program of activities framed within the Plan Guidance Academic-Professional. Thus, it aims to promote self-knowledge and personal initiative and / or from a business standpoint and social participation so that students learn to know themselves and at the same time, be able to carry out entrepreneurial projects, which facilitate the decision making in defining their academic and professional paths. The students of 4th ESO work areas such as teamwork, cooperative learning, negotiation and conflict resolution, creativity and innovation, as well as psychosocial and communication skills.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject.other Autoconeixement ca
dc.subject.other Educació emprenedora ca
dc.subject.other Esperit emprenedor ca
dc.subject.other Emprenedoria social ca
dc.subject.other Autoocupació ca
dc.title Autoconeixement i Emprenedoria: L’Educació emprenedora com a eina d’orientació acadèmica i professional. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:34:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics