Avui dia, els adolescents amb altes capacitats intel·lectuals, i en especial els
alumnes amb talent matemàtic, conviuen en un context social, polític i educatiu
que en molts de casos no afavoreix al seu desenvolupament cognitiu, social i
emocional, i que, fins i tot, els pot conduir al fracàs escolar.
Una vegada descrita i coneguda la definició d'altes capacitats i del talent
matemàtic, s'ofereix una breu ressenya de la normativa que tracta aquest tema
a les Illes balears i arreu de la Península, així com un comentari de l'existència
d'iniciatives no reglades. Així, es pot veure que aquests alumnes disposen d'un
recolzament extern al que reben de les famílies pròpies i de l'escola, on els
professors necessiten tenir un perfil i desenvolupar una intervenció, unes
tasques i unes estratègies específiques per al bon desenvolupament del procés
d'ensenyament-aprenentatge amb aquests alumnes.
Finalment es descriu una proposta de diferents activitats per a aquest tipus
d'alumnes, per a dur a terme dins la sessió de matemàtiques i poder ajudar a
desenvolupar les seves pròpies característiques i necessitats.