dc.contributor |
Guasch Ribas, Xavier |
|
dc.contributor.author |
Bonet Mas, Marina
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T07:35:54Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T07:35:54Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146992 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En la era de la informació i les tecnologies de la comunicació existeix encara
una tendència en els sistemes educatius per quedar en l’obsolescència i
l’aïllament del seu context real. Alguns autors proposen l’aprenentatge-servei
com la metodologia que pot provocar la transformació de les escoles i donar
una resposta a les noves necessitats ciutadanes i educatives en aquest marc
de canvi global, contribuint a refermar les relacions socials i la interacció amb la
comunitat. L’objectiu principal d’aquest treball és presentar la metodologia de
l’aprenentatge-servei, plantejar els beneficis d’introduir i desenvolupar activitats
i programes d’aprenentatge-servei en el currículum acadèmic de l’educació
secundària i potenciar la seva posada en pràctica mitjançant la presentació
d’una proposta emmarcada en la realitat de l’entorn social i natural de l’illa
d’Eivissa. Així, es presenta el projecte Aturem la invasió!, una proposta basada
en la metodologia de l’aprenentatge-servei i que utilitza com a eix vertebrador
una problemàtica real i propera als alumnes: la invasió de les serps i els seus
efectes sobre els ecosistemes, la societat i l’economia eivissenca. Es tracta
d’un programa innovador i ben articulat, amb doble intencionalitat, pedagògica i
solidaria, que pot aportar als alumnes un aprenentatge significatiu, de qualitat i
perdurable en el temps, i ajudar a desenvolupar en ells els valors, les
competències i el compromís cívic, per mitjà de la relació i la interacció amb el
seu entorn. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject |
574 - Ecologia general i biodiversitat |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge-servei |
ca |
dc.subject.other |
Innovació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Educació en valors |
ca |
dc.subject.other |
Comunitat |
ca |
dc.subject.other |
Espècies invasores |
ca |
dc.title |
L’aprenentatge-servei com a eina educativa a secundària. Proposta de desenvolupament d’una experiència pràctica a Eivissa |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:05:01Z |
|